måndag 23 juni 2008

Midsommarn kom, gick o segrade (eller hur säger man nu?!?)

Nu har jag känt på Nyhemslivet.
Känns gött o veta hur det är. Man tar max en dusch om man är på konferensen i tre dar, det gäller att vara ofräsch. Det e det som e själva grejen. För o täcka ofräscheten, används en hel del deo o parfym. Så kan säga att mina burkar inte är överfulla just nu.

När jag anlände till Jeruz, Jönkan, eller vad man nu säger i torsdags, gav Cornelia mej en grundlig genomgång av staden. Jag fick se ett berömt ställe efter ett annat. Det jag hitintills vetat om staden är att det finns ett troll när man passerat Jönköping (söderifrån), på höger sida. Enligt tradition ska man tuta precis när trollet passeras (har mamma o pappa lärt oss). Jes, det e vad jag vet om cityn. Men kände att det var dags o lära sig mer. Könstigt nog har man lärt känna massa fd smålandsbon i hufvudstaden - trevligt folk kan sägas. Så nu var det verkligen tid o smaka på den berömda kebabsåsen, se Statsparken, Fjällstugan, Piren, Sofiakyrkan, Huskvarna, Evergreen, Kinnarps arena, Elmia jaa you name it.
Fråga mej, jag vet det mesta nu ;)
Annars bor det ca 120 000 folk i staden.


Trodde det kom ut en kändisspelare från ställen. Men det var visst bara en tonåring.



The kebabplace. Måste säga att det va sjukt gott. Så återkommer lätt till Klostergatan, eller vägen...



Det kuliga på Nyhem, var att broder min skulle tala på lördan. Så hejarklacksgänget bänkade sig på tredje raden, Shoooot!!



Här e vi ja! Jag, svägerskan Coté o Julia!!

Efter Davids fenomenala predikan, drog för vi vidare till mattältet. Nu var det dags för maat!!
Riktigt sköna dagar torsdag till söndag. Gött o komma ut till lite mer natur o sånt.
En dag körde jag o Corre lite fel, vi hamnade ute på en skogsväg o det va inte riktigt där vi skulle vara. Men! Det bästa var att vi då hade chansen att öppna dörren, lukta på skog, o sen kunde vi köra vidare. Vilken upplevelse! (snacka om att man e statsbo ;))

3 kommentarer:

Julia sa...

Jag antar att du med "trollet" menar Jätten Vist i Huskvarna. Det han bär i sina armar är inget mindre än Visingsö som han placerade ut i Vättern. Coolt va? :)

Gött att du fick testa det riktiga nyhemslivet, blev så glad när jag sprang på er där (eller nja, snarare attackerade er hehe).

F sa...

sweeeet! snygga sirviösar som vanligt :D

Anonym sa...

Ååh, vad härligt att du sett Huskvarna/Jönköping!
Efter ett besök på Evergreen hittar man ingen bättre pizza...