söndag 11 maj 2008

Tillägnar detta till Filippa...

Dax o blogga så att Filippa vet vad som händer i mitt liv....
Hela dagen har hon tjatat om att jag ska ta mej tid att dikta ihop något här. Klockan är nu 21.41, o orkar inte lyssna mer (blir så trött), så tar nu tag i detta så att det blir fridfullt här borta. ;) Inte för att hon inte vet vad jag gör, för hon har sån koll alltså. Idag har jag då haft en vilodag, eller kan även sägas: ledig dag, eller: gör-vad-du-vill-Linda-dag.
Under dagens "morgontimmar" tog vi filten, kudden, fikat o oss själva till Hellasgården, typ ett naturreservat. Eller det kanske det inte ens är. Vet inte vad som kännetecknar ett naturreservat. Men iallafall ett ställe med glasskiosk, svanar, toaletter o springslinga. Är det ett naturreservat? Men där var vi allafall. Vi var där för att avguda solen. Göttan! Vi hade med oss skolböcker. Alltså jag o Filippa, min eviga blodigel ;) För plugga var något som vi även gjorde. Helt otroligt, men ack så sant. Detta på en söndag, den lediga dagen. Ja, man får ju göra det nångång. Student o plugg hör väl ihop kanske. Annars har dagen förstås gått i solens tecken. Najs!!
Men tro det eller ej, men här hemma har det även spelats Rummikub. Det har skett en gång tidigare. Kan ju i förbifarten nämna att det är min familjs favoritspel. På den gamla goda tiden hörde man när pappa vände spelbrickorna på bordet i köket, och man visste vad som väntade. Hela familjen skulle samlas för att spela, utan någon tanke om något annat. Ingen diktatur inte i de finska hemmen ;) Så det var lite nostalgi att plocka fram spelet idag o ha roomien som motståndare (hon har även blivit skolad i att tycka om det). Jag slutade som en förlorare. Vilken förargelse. Man blir ju irriterad. Men ska försöka lämna det bakom mej, o göra en Filippa (dvs vara ödmjuk).




Lite fruktsallad till spelaftonen!


Nästan seger...

Under gårdagen lirade vi återigen lite boll. Men det var ett tag sen sist. Så det var riktigt skoj. Denna gång körde vi på riktig gräs, vilket jag tyckte var otroligt kul! Den rediga planen var riktigt stor, så vi värmde upp med en egengjord plan (mina vänner menade att målen inte kunde flyttas. Endast med grävmaskin, och sådan hade vi inte), för att sedan gå över till sådan som proffs spelar på. Det e vi det. Jag var så stolt över att vi spelade på storplan. Tills jag märkte hur jobbigt det är att springa från den ena sidan till den andra. Det får man ju göra ibland. Men vi var ju där för att svettas svett o inget annat. Så är grymt stolt över att finta ut Idde nångång också. Jag menar, då talar vi inte om att bara kicka lite boll, utan mer kämpeboll!
Efter det tappra spelet käkade vi glass som Lassemannen hade köpt in. Jäää!! Vad sägs om tex Piggelin efter hett spel?? Den som kostade 3 riksdaler på min tid!
Kvällen avslutades i Rålambshovsparken (eller vad den nu heter) med lite picnic. Vad det var folk där. Lite av folkfest kan man lungt säga. Tänk om det hade vart knytis?? Bara gå runt bland dessa 100-tals männskor o mingla lite... Kanske inte superfräscht, men vilken tanke.
Vill väl även påpeka att jag under gårdagskvällen fick köra bil. Från Kista o sen in till stan o lite hitan o ditan. Jäää!! Så kul! Förstår mej inte på folket som börja be massa. Jag menar, finns det något tryggare?? Näää. Bara det att Lasse o Filippa Hagel har svårt att hålla fingrarna borta från sätesvärmaren. Vem vill ha häcken varm när det är 45 grader ute???




Kvällens bästa kort. Idde inte alls trött eller nåt hehe

1 kommentar:

F sa...

haha. blodigel var det ja! :D

och linda, överdriv inte. 45 grader var det lätt inte ute! kanske 40...