onsdag 23 april 2008

Jag o min sovplats

Nu ska det egentligen sovas, verkligen hög tid för det... Men måste bara skriva ner lite tankar, grejer som "hänger" i huvet liksom...
Jag o roomien va iväg o träna idag. På vägen dit gick vi förbi studentlägenheterna som finns i området, som jag även har lagt in bo-önskemål om. Vi gick där o filosoferade om hur det vore att bo där. Att det nog vore himla bra. Gott läge, nära träning, vänner o sånt. Men jag sa sen att hur i hela friden ska det gå att bo själv, att inte hänga med den bästa roomien mer?! Hur ska jag klara det?? När det inte finns någon som diskar efter mej, bär mina sminkgrejer, örhängen mm till bussen för att jag inte hinner klä på mej hemma, har hand om nycklarna (jag har då aldrig hemnycklar med mej), ger mej goda råd i livet; allt från killgrejer till hur naglar ska målas, bär träningsryggan så jag har ryggen fri, dokumenterar mitt liv (vi har som sagt något foto på oss själva på väggar o i datorer) Ja, allt detta grubbla jag över. Kan jag överleva?? Men avbröts i mina tankar då vi gick in på aerobicpasset, o körde loss till nån låt med värsta basen. Vilket tryck till vår snygga koregrafi. På hemvägen började Filippa helt plötsligt tala (haha precis som om hon inte brukar det). Hon försökte komma på massa saker jag kunde göra när jag bodde själv, som att gå naken, o.... ja vad det nu va fler för grejer hon sa... Men kom samtidigt på att allt det där gör jag ju redan... Ja, mkt stöd fick man inte där inte. Vi får väl helt enkelt se i juni hur det går. Lär återkomma ;)
Men jag har kommit på en sak iallafall, o det e att vart jag än bor, så ska jag göra det hemmigt för mej. Ska ha det trivsamt o gött!!! Jää!

1 kommentar:

F sa...

haha yes! en sak du kan göra är, att när du skaffat pojkvän kan ni hångla i fred. hahahahahahaha