lördag 12 april 2008

Godistajm

I torsdagskväll ledde mina fötter mej, Dessan o Filippa till Hannas hem, vår granne. Det var åter dags för "Testfest"-gruppen att samlas, för att med våra smaklökar bedöma Sveriges utbud av godis. För att få komma in i Hannas hem behövde man ha inhandlat en lösgodissort. Kvällens gang bestod av 9 indivder, så logiskt nog testades just 9 sorter.

Det är ju Fest om något, att få vräka i sig godis. Men nu kan det vara så att folk inte vet vad gott är, o kan få för sig att inhandla allt annat än ätbart... vi talar om marmeladkulor, kritor, balkar... Men jag gick in med öppet sinne, sopade hjärnan ren, o tänkte att dessa godisar har jag ju aldrig testat. Hade alltså inga förutfattade meningar. Säger vi. Nu blev det ju ändå så att marmeladkulorna var lika äckliga som dem alltid har varit (konstigt nog avgudar min släkt dem!?!), men kritan var ovanligt sväljbar.

Kvällens gång var att alla tilldelades en bit. Biten åkte in i munnen, ner i halsen o sedan magen. Efter denna procedur gavs spontana värderingar och sedan poäng från 1 till 10. Mitt medhavda goda tog hem priset, och då talar vi om inget annat än Center. Jäää!! Det är ju det bästa!!

Jag med segergodiset, o Ceder med sina marmeladkulor, som för övrigt fick sista placering. (Konstigt? Eller inte ;))
Fler bilder finnes på pepsimax.bilddagboken.se

Inga kommentarer: