torsdag 6 mars 2008

Vilken tur att jag gick!

Jag har hittat ett mönster. Inte ett mattemönster, som det så flitigt talas om i skolan nu, utan om ett upprepande beteende före varje träningspass. Varenda himla gång får jag en sån längtan att istället ligga kvar i sängen alt soffan, med en skön bok o ett glas vatten (hehe). Men så braa att jag bara stänger av hjärnan, tänker inte på vad jag känner, utan tar på mej gympadojjorna och går den välkända stigen mot gymmet.
Idag framkom just ovanstående mönster. Men som sagt, jag stack iväg. Mot spinningen. O härligt det!! Har nog aldrig släppt av mej så mycket vätska, i form av svett. Under passet så blundades det en hel del, eftersom jag skulle låtsas att jag cyklade i skog o mark. Funkade rätt bra faktiskt. Måste säga att instruktören va skitbra på att peppa oss (mej) till att öka motståndet, cykla ståendes, sittandes, ståendes, sittandes osv. Jag bara följde det hon sa. Man vill ju inte vara sämre. Men vilket pass. Vilket svett. Vilken glädje - efteråt.

Så nu sitter jag här. I morgonrock. Har ätit nachosnacksgrejs med roomien Fillay o känner mej nöjd med livet. Måste fått lös massa endorfiner alltså. Allt känns bra. Förutom då MATTEtentan som ligger framför. Den e ju inte förrän på onsdag. Men jag skulle ju plugga idag, läsa o räkna. Men efter praktiken var jag bara såå trött. Så läsa HM-katalogen kändes mer rätt! Har ju fortfarande några dagar på mig att läsa o bli mer mattenörd. Just nu ligger den nivån på noll.
Imorn ska det ätas wook i detta hem. Om du känner oss rätt, borde du bli helförvånd. Kan lätt säga att tacos ätits mer än två gånger här. Men nu är rätten wook funnen (sen fotbollslördan) o det är ju bara sååå gott!!!

Imorn ska jag leka affär med kidsen i skolan, o få barnen att undermedvetet räkna med alla de olika räknesätten. Då blir min fröken på högskolan glad. Eftersom Linda jobbar med matte på ett lustfyllt sätt. Jes, så ska det bli!
Ciaooo!!

1 kommentar:

F sa...

menar du att vi alltid äter tacos i vårt hem? ja, det är ju sant...