onsdag 5 mars 2008

Är det okej att öppna en ny burk??

Nu är det så att det finns keso i olika format.
Jag intog precis min mellis, vilket idag, onsdagen den 5 mars 2008, bestod av en smörgås med keso o skinka.
När jag öppnade upp kesoburken fylldes jag av sprudlande glädje. Det är nämligen så att det finns keso, och Keso.
Denna keso var "Linda-varianten". Grejen är den att burkarna borde ha en etikett över hur konstistensen är, är den Linda eller Filippa.
Min roomie har nämligen det önskemålet att keson ska innehålla några kesokorn och sedan massa vätska, typ ett korn på 1 dl. Medan jag önskar en fastare form...
En stund efter mej började Filippa med sitt mellanmål (idag skedde den som sagt inte samtidigt, viktigt påpekande... eller inte hehe), o hon fick för sig att se om kesoburk nr 2 i vår kyl är en Fillay-keso.
Är det okej att öppna en när det redan finns en öppnad?? Till hennes lycka var den lite mer löslig i konstistensen.

Iförsig, nu har vi varsin burk i kylen. Så ta med dej en egen om du kommer.

2 kommentarer:

F sa...

snacka om dagens i-landsproblem :P

Anonym sa...

Haha, ååh - vilken underbar blogg! Jag älskar Keso, men då måste det faktiskt vara "Linda-keso"... Det enda rätta! ;) Man kan faktiskt blanda ut med lite boston-gurka oxå, skitgott! :)