söndag 30 mars 2008

Jag är omringad

HV hit, HV dit, HV hit igen o sen även dit....
Idag satt jag o tjattra med Cornelia o hennes syrra Filippa om hur jag helt plötsligt är omsluten, omringad, vilket ord man nu vill bruka, av småländska männskor... Förr har jag inte känt en enda. Jag menar, vi i Skåne, vi känner varann, o that´s it. Inga större beblandningar sker i södra delen av Svealand. Även Corre o Filippa, kvällens Singstars sångare, ser jag som trelleborgare. Fast enligt dem verkar jag va den enda som tänker så om dem... När jag för nån timme sen drog mej hemmåt från deras hus, väntade de med spänd förväntan på kvällens match: HV-Timrå.
Ja, vart kommer alla dessa smålänningar ifrån?? Från Småland skulle du kanske säga. Ja, det kan va ett rimligt svar, o även kanske korrekt. Men hur i hela friden kan det va så att varenda ny männska jag lärt känna det senaste är just en nära-Jerusalem-bo? Ja den kan du klura på. Corre menar iallafall att det absolut inte är ngt fel i det, eftersom det är det bästa som finns. Typ. Ja, jag kanske ska känna mej lyckligt lottad. Men lite konstigt är det iallafall. Erkänn.

Stefan Liv är iallafall målvakten. Now I know! Men fortfarande är ju Finland bäst...

Inga kommentarer: