söndag 2 mars 2008

Gud e ju för skön

Jag har haft svårt att låta bli att tänka att juni e snart här. Eller rättare sagt har folk runt omkring mej börjat påstå att våren o sommaren är ju snart. Vilket jag i försig tycker ska bli riktigt härligt. Det värsta jag vet är att frysa. Det fick jag genomlida nu lite i grannlandet, eftersom minusgrader inte är någon ovanlighet (till o med på sommaren, okej kanske inte riktigt, men nästan). Så jag tar emot sommaren med glädje i hjärta o själ!
Det dumma är att datumet 13 juni betyder att Linda o Filippa ska bo nån annanstans än där de bor just nu. Fillay drar till Skåne, men jag, Linda, ska bli kvar här. Vilket jag tycker ska bli skoj!! Men var ska jag bo?? Det gnager lite i bakhuvet o klockan tickar mot den 13/6.
Idag drog mina uppfödare till Skåne. Innan det droppade dem av mej vid Söderhöjdskyrkan. Där va det kyrkmöte kl 11. Najs o va på gudtjänst o hänga med folk man lärt känna! Efteråt var det fikatajm i caféet för att sedan dra vidare till den danske restaurangen Boefhouse (o ngt fint ord där innan. Men minns icke) o sedan lite fika på Drottninggatan. Kom på att det va längesen jag strosa på den stora populära shoppinggatan, (där man lätt kan möta på en o annan finne, iklädda i sina snygga träningsoveraller, hela familjen i samma modell o färg ;)).
Under promenadens gång från ett ställe till ett annat, råkade jag nämna att jag inte vet vart jag ska bo from i sommar (prata högt, men nog inte för mej själv, utan antagligen till någon som ville lyssna hehe). Då var det en tjej som jag aldrig förut träffat som berättade att hon önskade hyra ut sitt ställe from mitten av juni o fram till augusti. Samtidigt var det en annan som erbjöd boställe from augusti. Någon timma tidigare, under fikat i kyrkan, fick jag höra om en annan lägenhetsvariant. Helt för kul. Tänk hur allt ordnar sig säkerligen ändå. O det ju hela 3 månader o lite till kvar! Gud har full koll måste jag säga. Det känns gott!


PS. Har zippat lite Maxer ikväll. Men har kontrollen ;)

1 kommentar:

F sa...

fy vad NAJS. jag var orolig för ditt boende senast i förrgår. fy vad bra!!!!