lördag 1 mars 2008

En händig man o en omsorgsfull kvinna

I helgen har jag haft besök! Familjen, i form av mamma o pappa, eller päronen, som Filippa skulle ha sagt har vart över.
De anlände till denna stad i fredags afton och ska åka tillbaka till Skåneland imogon bitti med den röda bilen. För övrigt är det den bilen jag har fått köra runt med under dagen idag. Älskar att få växla, bromsa, gasa till, öppna dörren osv: dvs få köra bil. Det e inte varje dag, när man är en rik student ;)
Eftersom det har pissregnat idag (jahuuu, eller inte) så har vi mest hållit oss inom väggarna. Lägenhetsväggarna här i Sickla, bilväggarna, o andra husväggar. Men det e mkt man kan göra inomhus kan jag säga er. Pappa har haft fullt upp med att leka Martin Timell. Själv menar han att han håller en helt annan klass (menar väl högre eller nåt).
Våra bordstolar är nu helade, handtaget på balkongdörren är på sin plats, toalettspegeln är iskruvad o persiennerna på balkongen ligger inte längre på golvet. WOW! Tack pappa!!
Två nykomlingarna i familjen har vi. Eftersom mams o paps jobbar som jourfamilj, kan ibland tillökningen ske mkt snabbt. Så i Filippas säng har en sexåring fått sova, o i den medhavda barnvagnen en 5-månaders söting. Så kan det va! Måste säga att det e verkligen ett heltidsjobb, om inte mer, att ta hand om små människor. När e man redo för sånt?? Jag har i allafall kört lite praktik idag. Jäj hehe Men föräldrarna mina e helduktiga. Hurra, hurra hurraa!!
Som student är jag ljuvligt tacksam för att vår kyl inte gapar heltom. Så här fylld har den nog aldrig varit. Halleluja... Nu är det bara öppna, ta ut, öppna munnen o svälja. Känns bra. Tack mamma o pappa för det. Vad skulle man göra utan dem?? Ja, utan dem skulle jag ju inte sitta här. Dagens djupa sanning var det där!
Nu är de dags att sluta de blå o få i sig lite skönhetssömn. Ska bli så sköööönt!!
Sleep tight!

Inga kommentarer: