onsdag 20 april 2011

Dem verkar ligga före här i Skåne

Jag är knäsvag för maffiga mataffärer. Jag gillar att strosa runt, se vad det finns för gottigheter, fantisera vad jag ska laga för mat när jag blir stor o har en egen familj. Jag hänger helt enkelt helst i en mataffär. Typ. När jag åker utomlands besöker jag helst mataffären så fort som möjligt, för att se vad dem käkar i det landet. Och jag vill prova, prova, prova. Finns det fler som jag?
Idag åkte (körde faktiskt själv) till Landskronas nya stolthet: stora Coop. Bökigt med kryckor i butiken så använde matvagnen som stöd. Kolla vad jag hittade bland färdigmaten:
sushi i enbitarsförpackningar, e inte Landskrona coolt så säg?!



Annars gick jag runt och kollade vad som fanns i affären. Ja påsken är ju snart här kan man ju lugnt konstatera. Tänk om följande hade hänt; att butiksbiträdet skulle ha kommit fram till mej o sagt: Du Linda, du får gå runt o öppna vilka förpackningar du vill, o smaka på. Fram med fingret, handen o testa. Shit jag hade dött, fy vad roligt det hade varit. Men kan säga att det hände aldrig. Inte än iallafall.
Egentligen åkte jag till Coop för att handla nedanstående ting:



Gillar den så. Massor av najs att läsa, och väldigt lite bantningstips. Tack.
Hej tills next time.

2 kommentarer:

filippa sa...

haha, väldigt lite bantingstips, ME LIKE! :D
å du är wowli du, med dina mataffärer. egentligen är det en lika konstig grej som att jag kollar allas kylar (gör det fortf btw, blir pinsamt ibland, du vet...)

ses imöra!

Anonym sa...

Jag älskar också att gå i stora mataffärer och om det är semester utomlands, så bör ett sådant besök finnas med :)