tisdag 16 mars 2010

Hur man snackar i Rinkeby...

Idag vid klockan 08:20 anlände mina elever till klassrummet. Jag stod i dörren o tog emot dem, så där lite småglatt.
De klev in genom dörröppningen och satte sig på mattan. Ja, eller det e väl mer ett önsketänkande. De borde väl sätta sig, men varför sitta när man kan gå, springa...?!? En salig röra kan det helt enkelt bli. Eller blir det.
Vår morronrutin är att man ska skaka hand med mej, kolla i ögonen, och säga "god morgon". Typ så där ordentligt. Däremot hade jag en elev idag som gjorde precis som han själv ville (suprice ;)). Han skippa god morgon, och utbrast: "Du e fin!" Ja, det är så vi snackar i Rinkeby. Så du vet.

Urk, åt nog alldeles för mkt kladdkakssmet....

3 kommentarer:

hey, i´m pregnant! sa...

jag tror jag också vill äta kladdkakssmet. och du. DU ÄR FIIIN!

hey, i´m pregnant! sa...

haha, jaaa, nu fattar jag vad du menar med ändrat. BRA där, å het bild asså ;D vi får ta å fota lite nya pics till din blogg nästa gång... asså, för att uppdatera, inte för att du inte är HET :D

hey, i´m pregnant! sa...

hahahaha... du har inga baaaaaaarn :P jag trodde det var en annan linda, haha