fredag 3 april 2009

Dagens lunch!

Jag är riktigt stolt över vad jag fick till idag! Denna fredag skulle gå i pluggets tecken. Under gårdagen genomförde jag nämligen alla intervjuer för min uppsats. Och idag är det dags att bearbeta dessa och transkribera, som det så fint heter. Men man måste ju äta också, annars dör man. Så jag, Linda Sirviö, kockade ihop mat på lite känn. Aldrig har jag använt mej av så många olika ingredienser i samma måltid. Det blev kyckling, aubergine (eller så var det squash, kan aldrig skilja på dem), paprika, cous cous o creme fraiche med en skvätt sötsur sås. Riktigt gott!! O såg ut ungefär så här ---I ( <---- en pil uppåt det där hehe) Det bästa var ju ändå att det denna gång inte fanns nån hår i maten. Det är ju förfärligt, och tycker att det händer alldeles för ofta. Men inte idag. Tack o bock för det!!

2 kommentarer:

F sa...

yeeej, NAJS JOB! :D

nomad sa...

Psst, aubergine är den där mörka typ blålila grönsaken, squash ser ut som gurka :)