fredag 26 december 2008

Familjesämja

Vilken jul det har vart! Helt svart utan snö.
Okej, inte helt fel annars... Vår familj med kussar, fastrar o sånt brukar dra till en stuga o hänga där i några dar. Vilket e redigt trevligt. Man e ju lite lägermännska. Men i år blev det lite andra puckar. Vi, alles släkt, firade hos brodern i Malmö. Han med familj har skaffat sig en riktigt snygg lägenhet, rätt nära Zlatan. Men han hitta inte till oss. Vilken miss (för honom ;)).
Under dan blev det massa julemat, klappar, tomte, sång, lek i parken, paketlek (som ibland kan urarta, men nu betedde sig folket som man skulle) och avslutades med värsta gósaksbordet. Kan ju då bara så här i förbifarten meddela att sprang milen dan efter hehe, för som man äter vid jul. Helt galet! (eller jag äter, kanske ska sägas, o kanske du)
Vid åttasnåret fick Moses-brorsan för sig att gå o köpa tidningen. Och precis samtidigt kom tomten. Alltid samma visa. Någon ska missa the christmas-man!
BTW, fick jag en klapp som innehöll ett örngott. Va fiint! O inte bara det. Det stod: Världens bästa syster! Snacka om att det värmde i hjärtat. Men såg sen att den va köpt av: mamma!! Typ från bröderna sa hon. Det e härligt att hon vill ha god sämja i familjen o uppehålla våra blodsband på ett fint sätt ;)
Idag har jag haft världens chillaste dag. Vilket vart så skönt!! Imorn ska jag nog ta tag i mitt ansvar i livet o hänga med brorsdottern Ella. Det ska bli riktigt skoj! Hon e nog en av de bästa. På denna jord. Det slog mej att man kan ju inte välja sin släkt o familj, o ändå kan det bli så bra. Igår hade vi en efterjuldag (kanske alla har förresten =)). Faster Eeva bjöd hem oss. Hur ljuvligt var det inte att ligga o titta på Ensam hemma med syskon, kusiner, fastrar, föräldrar o Ella. Jo, jag gillade läget fast vi inte tittade på Dum Dummare som jag ville....
Ha det nu riktigt gott o ta hand om dej, o dina nära o kära!
Kram jag Linda

1 kommentar:

nomad sa...

Hej tjejen (eller säger man haj?)
En toppen jul har ni haft ju, och det är väl bra att din mamma anser dig vara världens bästa syster ;) hihi.
Hoppas ni får fortsätta ha lika trevligt resten av jullovet också!

KRAM Mia!