onsdag 25 juni 2008

Så fruktansvärt kul!!

Vilken dag!!!
Igår morse ringde min väckarklocka (=mobil) vid kl 05:30. Fågelkvittret betydde att det var dags att fixa sig för en allsångsdag.
Jag o Cornelia möttes upp vid kära T-centralen för att med buss 47 komma till Djurgården och Skansen. Matsäck hade vi massa av, ca 6 spel, flera böcker, rykande färsk Kunglig Damtidning, DN m.m m.m För nu var tanken att vi skulle hänga på Skansen ända tills Allsången var över denna tisdagkväll.
Måste säga att dagen blev riktigt skön. Själv hann jag inte ta tag i nån bok o läsa, utan det var mest skönt att sitta o pladdra med sina kompanjoner. Jag o Marie (som också kom early in the morning) tog en sväng om bland djuren. Måste säga att jag blev riktigt rädd när björnen attackerade. Som tur fanns det en glasskiva i mellan. Annars så....
Måste säga att Skansen is the place to be en tisdag asså. Otroligt vacker plats o inte en regndroppe (eller lite sen efter sändning). Gårdagens artister var väl egentligen inga höjdare. Är tex inte alls ngt Hellströmsfan. Men måste säga att hans sista ballad var för härlig. Säkerligen bidrog den fantastiska vyn med sol o allt till att jag nästan stod där med en?! tår i ögat.
Christer Sjögren har jag aldrig talat gott om. Men nu var han ju Kungen. We bara love Europe!!

Det ryktas om att vi även vart med i tv. Ojojojojojojo säger jag bara! Det e klart att det var väntat. Men även härligt att ha fått det bekräftat. Så nu sänds det i repris två ggr. Det vill säga 3 ggr på nationell tv, ja det du, det är inte illa pinkat! Jag e iallafall den i gul jacka, till höger om scenen, så du vet ;)
Ett gott gäng på 8 pers var vi tillslut, så vilken allsång och vilken skönsång!!


Maud va där!!



Så himla fint. Va glad man är att man bor i Stockholm!!

1 kommentar:

F sa...

haha, oscars min på maud-fotot är ju gjuuuuten!