tisdag 22 april 2008

Sommarn är här...

... eller det kanske heter våren?!
Ett gott tecken på det är att denna männskan, även kallad Linda Sirviö, tog cykeln till skolan idag. Skippade alltså buss o tunnelbana i hektisk trafik o låste istället upp cykeln, dammade av sadeln och började trampa mot Slussen, förbi Statshuset och parkerade vid Lärarhögskolan. Lite blöt om ryggen satte jag mej i skolbänken och andades ut. Måste säga att det var en ljuvlig känsla att ta sig till skolan av egen kraft, eller cykelkraft. Dessvärre saknade cykelns hjul massa luft och det va en kamp att ta varje trampsteg. Cyklist efter cyklist cyklade förbi mej (finns det ngt mer modlöst så säg??) och jag började starkt betvivla min kondition. Väl på hemvägen hittade jag en cykelaffär med en rejäl pump utanför. Tack gode Gud för denna slang!! Nu gick det som en dans att cykla hem o till o med uppför. Blev heller inte omkörd. Jes!

Har precis kollat in en studentlägenhet här i krokarna. Kanske där jag kommer sätta mina bopålar så småningom. Will see helt enkelt!! Schpännande!!

Inga kommentarer: