onsdag 16 april 2008

Jag är en omvänd skit

Jaa, vilken kväll!!!
Här e man helt salig över HV:s seger. Vilken utklassning. Vilket spel. Dem bara plockar Linköpingsspelarna. Bara så där. Mål efter mål dräller in. Första perioden slutar 2-0 till bortalaget, o jag anser att spelet redan är över o avgjort. Men vad händer?? Jo, männskorna kommer igång o sätter in puck efter puck, till o med när dem e färre. Helt sjukt!

Hur stor påverkan har mina utrop egentligen?? Albin menar att publiken spelar värsta rollen o han ber publiken då o då att heja mera, mera. Jag e skeptiskt mot att det kan ha betydelse. Men när han motiverar det med att likna vid att folket skulle ropa: "Linda, heja, du e bäst!!" typ 100 ggr. Så kan jag förstå att jag då bara gör mitt bästa o blir bäst. Tänk om det en dag kunde va så att alla bara avguda mej. Ungefär som Liv. Han e verkligen uppbackad av alla. Bekyddad som in i. Inte ett ont ord har jag hört om denne burvaktare. Bara någon touchar Livan anländer hans livvakter (i form av spelare o sånt). Vilken kille! Jag har ju då Filippa som min beskyddare. Men hon e ju inte såå stark. Men annars e hon som Gud som finns var jag än befinner mej. Tryggt värre!

Ja, vilken seger. Kan inget annat säga. Nu väntar fredagens spel, o när seger då sker, ja då e det GULD. Skoj!! Hehehe e en omvänd HV71-männska. Kan till o med den kluriga HV-ramsan... Hur den nu gick.... HV blå e dem bästa... Heja heja heja!!
Kvällen match följdes ihop med Fillay (som ansåg att LHC skulle vart värda segern), Albin, Lasse o Ceder. Vilket gäng. Måste säga att det bjöds på mkt, mkt god smoothie, kanske för att jag själv gjort den ;) Lasse tog med sig ett gäng Maxer -flaskor. Ja, han vet vad som gäller! Helrätt!!

Nu väntar några dagars ledighet för mej. Imorn ska det visst va solsken. Så jag tänkte njuta av storstadspulsen, i form av latte på fik med bok. Jäääj!!!

De engagerade fansen här hemma!

Inga kommentarer: