torsdag 21 februari 2008

Mån tis ons tors fre lörd sön - Gud

Igår va det releaseparty (så stavas det nog ja) av skiva + onsdagsmässa i Söderhöjdskyrkan. Vilken gó kombination. Skön, proffsig musik från scenen ihop med tillbedjan o bön till vår Gud. Det är så himla skönt att vara i Guds närvaro. Att känna att han verkligen är där. Det kan även beskrivas som trygghet och en frid utöver det vanliga. På något sätt får allt annat ett helt nytt perspektiv, och jag vet att jag egentligen inte har något att vara rädd över. Gud har ju ändå fullständig koll på mitt liv, o leder mej eftersom jag vill det.

Igår morse läste jag en grej, artikel, eller vad det nu fint heter, på Crossnet, som vår goe vän Lasse hade skrivit. På eftermiddag prata jag med Filippa om det. Hon hade också läst det, o vi kom fram till att det va så sant och att det va ngt som berörde. Nu undrar du säkert va det va, o du kan ju ta o läsa det själv. Lärde mej precis av roomien att länka så där snyggt, så du nu bara klickar på Crossnet ovan, så kommer du rätt! Stolt männska e jag!! ;)
För mej händer det ofta att jag går runt o ältar över grejer, o bekymrar mej massa. Kanske inte alltid syns utåt, men i mitt huvud är det rullians på högsta nivå.
Känner väl till bibelstället: "Gör dej inga bekymmer för ngt, utan låt Gud i allt få veta dina önskningar..." Det är inte många citat jag lärt ur Bibeln, men denna kan jag... Men ibland så bara glömmer jag bort det. Min hjärna försöker komma på massa saker, som om jag verkligen kommer orka med skolan o pallar genomföra min utbildning, var jag ska bo till sommaren, när mitt giftemål i Statshuset är, räcker mina pengar den här månaden?, är jag tillräckligt smal, när o hur alla mina drömmar o visioner ska gå i uppfyllelse, om hade jag rätt att tacka nej till det där i kyrkan osv osv.
Men jag har nu bestämt mej. Jag har bestämt mej för att Gud verkligen ska få ha impact i mitt liv. Innan jag ens tänker nästa bekymmer-tanke, så har jag redan lämnat det till Gud o han ska leda mej rätt, o få mej på rätta tankar. Han hänger ju med mej varje dag. Har egentligen mer även börjat greppa den Helige ande. Jesus stack ju till himlen, för att vi skulle få det ännu bättre. Att han kunde vara med överallt. O det e ju det han e nu. Det tackar jag för. Det jag nu läser i Bibeln, håller jag hårt fast vid, o tror helt enkelt på. Det verkar va det allra bästa!

1 kommentar:

F sa...

AMEN. jag vill också blogga om det här!! tur att det inte är typ du och jag och några få till som bara läser våra bloggar och får läsa samma sak. NOT. haha.
FY VAD DU ÄR BRA!!! glöm inte det, den bästa roomien!