tisdag 19 februari 2008

Kraftlös männska idag

Idag vaknade jag fruktansvärt trött, trots att jag sovit i hela nio timmar. Åt lite frukost, o bestämde mej för att slappa/sova/vila lite till innan eftermiddagens skola. Blir så här supertrött efter att ha jobbat. Där är det minsann stress som gäller, samtidigt som det e skitkul o serva folk. Men att släppa all stress direkt efter jobbet är inte det lättaste kan jag säga. Förr gick jag runt o log till folket på t-banan efter arbete, det satt liksom i. Men det har jag nu släppt =) I vilket fall verkar det va så att jag blir riktigt sliten efter, o det tar tid att komma tillbaka till ett lugn. Så jobbar på det nu... hoppas komma in i nån vila snart.

I skolan idag hade vi världens tråkigaste föreläsning. Läraren vår prata om samma skit i en o en halv timme. Ja, jag e inte upprörd o sånt. Säkert kommer det som sades på tentan. Men efter ett tag så stängde jag bara av. Under rasten besökte jag o några klassvänner kiosken. Jag fick med mej en påse smågodis o Pepsi Max. Detta skulle va min hjälp att klara av resterande skoldag. Man får ju ta till alla tänkbara hjälpmedel! Efter en stund började jag skapa en loppa. Ni vet en sånn man viker o olika uppdrag skrivs bakom flikarna. Så kan säga att kommande timme gick i loppans tecken. Bad mina klassisar om nummer, o de fick välja vilken flik de ville ha. Gick även över till raden bakom, o fick siffror. Så fick bland annat en "luftkram" av bakomvarande männska, eftersom det va uppgiften. Ja, kul man ha, trots en tradig undervisning där fram. Men tur att allt har ett slut, o jag fick åka hem.
Ska nu chilla ner, o ta en dag i sänder. Det e det allra bästa!

Välkommen hem Filippa!!! Gillar att du e här!!

Tack för alla comments ni plitar ner ;) Lovar, ska försöka fixa till en lika snygg blogg som roomien min. Blir nog även lite snyggare, lite skönare ögongodis!!

2 kommentarer:

F sa...

VITLÖÖÖÖÖÖÖÖK BLÄÄÄÄH! (nu ska jag läsa din blogg här, var bara tvungen o skrika ut min ILSKA över det vitlöksluktande hemmet!!!!!)

F sa...

asså, ska du vara moppsig över din/min blogg, så tänker jag då inte hjälpa dig med att snygga till den!! :P haha... klart jag gör. du gör ju köttfärsås till mig nu. med VITLÖK. oooooh vad jag älskar dig...