onsdag 16 januari 2008

Blodiga tår

Idag drog jag o min kompanjon (Filippa Hagel, kanske hört om henne) till Immanuelkyrkan. Tanken var att vi skulle spöa folk i innebandy, eller iallafall bli av med en eller två kalorier. Väl framme slog tanken oss att vi kanske skulle upptäcka stan istället, i våra snygga dräkter o Filippas fettiga hår. Så med raska steg promenixa vi mot Östermalm (med ögonen öppna, OM vi skulle möta på en rikskändis), ja det va väl därför iförsig som vi gick mot det håller. En liten tur in på denna skribentens jobb tog vi också, för att få tag i en Stockholmskarta!! Nu skulle vi se stan by night!!
Trott eller ej men efter massa prat, steg, flåsande osv var vi framme vid Frälsningsarmén på Hornsgatan!! Här hade Filippa en liten nostalgitrip (har antagligen legat i trappen där under sin högstadietid...) Vi intog en falafel på Folkets. Måste säga att den va himla god!! Slutligen haffa vi en buss vid Viking Line, o kom lyckliga hem! Blodiga strumpor pga för små skor e väl inget, mot att ha fått se Sveriges huvudstad med hjälp av benen! Det tackar vi för, för det va riktigt nice!! Nu väntar skön sömn, o imorn ska denna männskan skriva på sin exuppgift. Kan säga att jag har massa motivation om jag korsar mina fingrar! Gonatt vänner!!

Inga kommentarer: