lördag 24 november 2007

Svensk, stjärna o trött!




hehe de tre orden kan lungt förklara senaste dagarnas påhitt...

E så himla irriterrad över att jag inte kan sova... Man ligger i sängen, vrider o vänder, o vänder igen, o ändå vet jag att jag måste ha den speciella ställningen för att kunna sova (inbillar jag mig själv i allafall). Men här sitter jag nu en lördagmorron, orka inte mer försöka sova länge för har sovmorron egentligen. Det är väl bäst att chilla hela dan istället! Ja, det har jag kommit fram till, att det är nog det allra bästa idag!

Gårdagen va lite speciell... I kyrkan hade vi musikalpremiär av "We all wanna be loved". En annan spelar Fröken Mandel o ska agera på scen med hög stämma o ståtlig kroppshållning. Härligt med all respons efteråt, det värmde ska ni veta! =) Pirrigt värre innan föreställningen. Tänk om man skulle glömma allt o få värsta blackouten?! Jag började läsa igenom manuset precis innan ridån skulle gå upp, men fick höra av en medaktör att det e inte bra, precis som att plugga preciiis innan en tenta. Ja, det borde man ju veta som blivande lärare! :D Men kul med allt folket i kyrkan, o en ny föreställning imorn kl 17, så välkomna då!! Finska Filadelfia, Midsommarkransen. Ser gärna att ni har med er plakat där det står typ: Linda e bäst, eller ngt i den stilen.... ;)

Jo, måste ju bara skriva nån rad om onsdan. Då va jag svenne ut i fingerspetsarna. En dag kan man väl kosta på sig hehe Vi va ett gäng vänner som va o såg Sverige-Lettland på plats. Vilken stämning, o vilken känsla på Råsunda!! En annan e inte riktigt lika insatt i spelarna som de andra 4 fotbollsfanatikerna. Men vid min högra sida hade jag Filippa Hagel, som agerade som kommentator. Mkt bra tyckte jag! "Chippen lägger sig, som vanligt, men Ljungberg e riktigt bra. Här kommer Zlatan som e värsta biffen..." De lettiska spelarna förblev anonyma, men vad gör det! Så det va en härlig kväll, allt från lager-på-lager påklädning hemma, till en känslosam "Du gamla du fria" på plats, Allbäcks mål, till en högljudd t-banaresa hem med några fler än vi ;)
Ja, det får vi göra om!! Lite pics från den dan finns på: pepsimax.bilddagboken.se Så du vet!! =)

Ha det gott ida, det verkar bli en solig dag, iallafall här i hufvudstaden! Det tackar vi för =)

Inga kommentarer: