söndag 11 november 2007

Snyggingen är här!

Måste bara skriva några rader, innan den här männskan lägger huvudet på huvudkudden o räknar får...
Jo, i helgen har det varit min jobbhelg. Vilket innebär att jag befinner mig i reception 8 h/dag o agerar trevlig. Kom o se den sidan! ;)
Men utöver det så har bror min David, fru Coté o snygga dottern Ella vart besök, eller till o med fortfarande ÄR, till imorn. Sen är det dax för dem att bege sig till nedre delen av Sveriges rike. Så snyggingen Ella är här (hon har väl blivit ungefär som sin faster ;))! Varit oerhört kul o ha dem här! Deras sovplats har varit i vardagsrummets ena hörn, men hjärterum, stjärterum... ja, ni vet =)
Eftersom David så väl kan Stockholms gator (en mkt ödmjuk man), så har de hittat hit o dit, och utforskat stan helt själva. Nästan värd en applåd: Klapp, klapp!!
Igår intog vi middag på Fridays, till min o Filippas stora förtjusning. Det e ju bara så gott!! Ella, som alldeles snart är två, har redan lärt sig att vuxna männskor älskar att få massage. Barnarbete är det väl bara om man får betalt?! Så, hon gick runt till våra ryggar o erbjöd några sekunders "ssage". Jag fick "ssage" efter hon ätit några pommes... Ingen dum tjej! Servetter finns alltså i olika format: papper, Lindas kofta, tyg osv.
Idag har Ella o jag gjort det riktigt mysigt här hemma. Vi har tänt ljus o plockat undan. Eller jag tände ljusen o gav kommandon till henne att slänga de använda ljusen o stoppa in mat i frysen. Det gäller att ha aktiva barn har vi lärt oss på Lärarhögskolan. Så teori i praktik!
Bästa stunderna har nog ändå varit när vi hoppat i sängarna med musik på liiiite högre volym. Filippa i sin, o jag o Ella i min. När det sedan hördes en o annan brakare, utropade Ella: prutt! O vi brast i flabb. Himla kul att barn bara sätter dit en o säger sånt som man aldrig skulle tro!!
Imorn väntar ruschkanan på gården innan den snygga Audin med folket drar iväg till Skåneland. Nu ska jag sova, så det snart e dax för lite faster o Ella-tid!! Jäääää!!
Gut nichten!!

Inga kommentarer: