tisdag 30 oktober 2007

Once in a life time....

Det finns ju en bok som säger typ 100 saker du ska göra innan du dör....
Tror att jag har uppfyllt en av dem idag (hoppas innerligt att det finns med i boken, så detta inte va i onödan ;)
Jo med glatt hjärta promenerade jag ner till köpkvarteret precis nedanför oss för att få i mig lite gott käk till lunch o hämta ett paket på "Matberget".
Efter en laxbit med fransk potatissallad, fönstershoppade jag lite för att sedan ta med mej en latte från en coffeeshop. Jag kände mej till o med lite världsvan, efter att under gårdagen legat i soffan hela dan. Jag var åter alive... Nice! Nu skulle jag hem o äta lite choklad, innan det va dags för skola...
När nycklarna skulle stoppas i låset hemma, märkte jag till värsta förvåningen att ALLA andra nycklar satt i knippan, förutom just hemdörrens nyckel... Hur i hela friden?? Jupp, så sant som det e sagt låg Den nyckeln på andra sidan, i min kära väska.
Hehe nu vet jag hur det e att gå låångt i för trånga skor (eftersom busskortet låg hemma), inte hundra veta vart man ska sova i natt, ha skolschemat hemma liggandes, gå i kort kjol i kyla, ha blöta kläder som aldrig riktigt blir snustorra (nederbörd ida) osv.
Men tacka vet jag att jag ändå har det så bra!! I min ficka låg en fulladdad mobiltelefon o ett visa-kort. Har jag det inte bättre än barnen i Afrika, eller männskorna i Afrika (man brukar ju prata om barnen hehe) Ingen panik infann sig, för jag visste att jag trots allt har allt jag behöver, o tom lite till. Flera vänner sa om jag inte skulle komma över o nu sitter jag här i lånade sköna brallor o skriver min fina dagsrapport ;)
Jes, once in a life time, kan man iallafall hoppas, o nu kan jag iallafall bocka av i listan att detta e gjort! Imorn väntas en nyckel komma från Skåne-land, där kära roomien just nu befinner sig. Thänks!!
Men jag har det himla bra o fatta att jag inte behöver göra mej bekymmer för ngnting egentligen, för allt löser sig, det har tom Gud sagt! Jäää!!
Kram till er vänner, hälsar en som sover gott under tak!! :D

Inga kommentarer: