tisdag 3 februari 2009

My day

Halluu,
idag har jag en så kallad Linda-dag. Du kanske inte har en Linda-dag, men kanske en Bertil-dag, Regina-dag, eller vad du nu heter...
Jag bestämmer alltså vad jag gör ida, o har noll måsten. Igår träffade jag en kurator, som sa till mej att jag skulle väga min tid på en guldvåg. Hon menade att ens tid är dyrbar, och det gäller att tänka till vart man gör av med den. Till o med jobbtid ska tänkas över menade hon. Att göra det jag verkligen vill, och inte låta pengar-tjänande styra. Kände att vilka befriande tankar detta var. Jag har alltså makten över min egen tid, och ska inte låta andra plocka den.
För att ha energi nu och i framtiden, gäller det att ha Linda-dagar ibland, som kuratorn kallade det. Så denna förmiddag körde jag ett bodypump-pass, för var grymt sugen på det. Har noll muskler i mina armar och dras med fladdrande överarmar. Så tog tag i detta, för att jag ville. Nu e mina armar mycket skakiga, men men jag klara det iallafall.
Efter passet kockade jag lite mat, och städade sedan min lya. Kanske inte ska göra städgrejer när jag får göra vad jag vill, och är ledig. Men samtidigt är det himla fräscht här hemma nu, och jag trivs. Hur gött är det inte att sätta sig på en toastol när den är ren o fin?!
Ikväll väntar ytterligare ett träningspass: spinning. Gäller ju att göra sånna här svettgrejer när man e taggad! =) Innan kvällens bravader blir det något annat. Kanske en promenad ute i solskenet. Will see!
Take care där ute! Kram jag Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

egen-dagar är så braaa! längesen jag hade en sån asså... och visst är clara-bloggen SÅ bra!? I love it :D